لوگوی ارتباط افزار افق
بستن

بهترین آنتی ویروس اندروید: معرفی 12 آنتی ویروس اندرویدی

بهترین آنتی ویروس اندروید

فهرست مطالب

چرا به آنتی ویروس اندرویدی نیاز داریم؟

تلفن‌های همراه هوشمند تبدیل به جز جدایی ناپذیر زندگی‌های روزانه ما شده‌اند، تماس‌های کاری، خریدهای آنلاین، گفتگو آنلاین با دوستان، مسیریابی داخل شهر و حتی انجام بسیاری از فعالیت‌های کاری را با تلفن خود انجام می‌دهیم. با توجه به کارایی و ویژگی‌های متنوع و کاربردی که این تجهیزات الکترونیکی در اختیار ما قرار می‌دهند؛ تامین امنیت آن بیش از پیش احساس می‌شود. آنتی ویروس‌های اندرویدی نه تنها می‌توانند در برابر نرم افزارهای مخرب از شما محافظت کنند بلکه با ویژگی‌های متنوع که دارند از شما در برابر حملات فیشینگ و جعل هویت نیز محافظت به عمل می‌آورند.بسیاری از آنتی ویروس‌های اندروید دارای نسخه رایگان نیز می‌باشند که سطح محافظتی مطلوبی ارائه می‌کنند و در صورت رضایت از محصول امکان دریافت ویژگی‌های اضافی در قالب نسخه پیشرفته‌تر فراهم می‌باشد.

 از آنجایی که تلفن‌های همراه هرجایی که می‌روید همراه شما هستند، اطلاعات شخصی خود و دیگران را در آن ذخیره می‌کنید و برای نقل و انتقال بین حساب‌های خود و دیگران از آن استفاده می‌کنید، بدافزارهای نصب شده بروی آنها به اطلاعات بسیار زیادی دسترسی خواهند داشت و شما را از هر نظر در معرض خطر قرار می‌دهد. پس برای محافظت حداکثری در برابر بدافزارها و اپلیکیشن‌های مخرب اندرویدی انتخاب یک آنتی ویروس بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

بهترین آنتی ویروس اندروید چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

سیستم عامل اندروید نه تنها بزرگ ترین سیستم عامل موبایلی دنیاست، بلکه بیشترین استفاده بین عموم مردم را نیز دارد؛ و این یعنی هدف جالب توجهی برای هکرها می‌باشد. به همین دلیل تعداد بدافزارهای منتشر شده برای اندروید روز به روز در حال افزایش است. ویژگی‌هایی که آنتی ویروس‌ اندرویدی را به گزینه خوبی برای انتخاب تبدیل می کند به شرح زیر می‌باشد:

  1. شناسایی نرم افزارهای مخرب نصب شده
  2. بررسی دسترسی‌های نرم افزارها
  3. ضد سرقت
  4. محافظت در برابر پیامک‌های اسپم و کلاهبرداری
  5. محافظت از برنامه ها
  6. محافظت از فایل‌های شخصی
  7. قابلیت بکآپ گیری از اطلاعات
  8. محافظ صفحات وب

بهترین آنتی ویروس‌های اندروید

در ادامه به تعدادی از آنتی ویروس‌های اندروید که در کنار محافظت حداکثری از تلفن هوشمند شما قابلیت های متنوعی نیز برای ارائه دارند اشاره خواهیم. تعدادی از این آنتی ویروس‌ها کاملا رایگان می‌باشند و تعدادی از آن‌ها دارای یک دوره آزمایشی رایگان می‌باشند. توجه داشته باشید که آنتی ویروس‌های معرفی شده رتبه بندی نشده‌اند و صرفا به معرفی و بررسی ویژگی آنها اکتفا خواهیم کرد.

آنتی ویروس اندرویدی بیت دیفندر

Bitdefender Mobile Security

آنتی ویروس اندروید Bitdefender همانند نسخه دسکتاپی خود در بین همتایان خود پیشگام می‌باشد. بیت دیفندر محافظت خوبی در برابر بدافزارها ارائه می‌دهد و با تاثیر بسیار کمی که بروی عملکرد تلفن همراه می‌گذارد، اصلا متوجه نصب بودن یک آنتی ویروس همه فن حریف روی گوشیتان نخواهید بود. Bitdefender دارای قابلیت‌های حریم خصوصی نیز می‌باشد که شامل، قفل گذاری روی برنامه‌ها، اسکن Wi-Fi، ضد سرقت ، پیغام‌های هشدار دهنده سرقت اطلاعات و تشخیص scam می‌باشد. Bitdefender دارای 14 روز دوره استفاده رایگان می‌باشد و قبل از خریداری امکان مشاهده ویژگی های آن را خواهید داشت. بیت دیفندر دارای یک نسخه کاملا رایگان به نام Bitdefender Antivirus نیز می‌باشد که امکانات به مراتبط کمتری نسبت به نسخه Mobile Security دارد.

آنتی ویروس اندروید نورتون

Norton Mobile Security

نورتون دارای قوی ترین محافظت در بین تمامی آنتی ویروس‌های اندرویدی است. موتور آنتی ویروس نورتون نرم افزارهای نصب شده بروی تلفن را برای شناسایی رفتارهای غیر طبیعی اسکن می‌کند و با بررسی نرم افزارهای Google Play پیش از نصب آنها ریسک‌های احتمالی را به شما هشدار خواهد داد. قابلیت ضد سرقت و تشخیص لینک‌های آلوده در این آنتی ویروس وجود نخواهد داشت.شناسایی شبکه‌های Wi-Fi غیر امن و قابلیت گزارش گیری شخصی سازی شده از ویژگی‌های مورد توجه نورتون می‌باشد.

avast mobile anitvirus

Avast Antivirus & Security

آنتی ویروس اندروید Avast دارای ویژگی‌های بسیار زیادی می‌باشد، از شناسایی برنامه‌های مخرب تا بهبود دهنده سرعت سیستم و بلک لیست قابل شخصی سازی. این نرم افزار دارای نسخه رایگان می‌باشد و اگر خواهان حذف تبلیغات درون برنامه‌ای آن باشید؛ Avast با ویژگی های ضد سرقت، قفل گذاری بروی برنامه‌ها و پشتیبانی آنلاین در قبال ماهانه 2 دلار از شما پذیرایی خواهد کرد.

kaspersky mobile antivirus

Kaspersky Mobile Security​

کسپرسکی دارای موتور شناسایی قدرتمندی می‌باشد که تاثیر حداقلی بروی عملکرد تلفن همراهتان خواهد گذاشت. خبری از تبلیغات در نسخه رایگان نیست و قابلیت‌های ضد سرقت و جلوگیری از تماس ورودی آن برای نسخه رایگان در دسترس است. در نسخه رایگان، نیاز به اجرای اسکن دستی پس از نصب هر نرم افزار را خواهید داشت. با خرید نسخه Premium اسکن خودکار نرم افزارها، قفل گذار برنامه و شناسایی و بلاک کردن وبسایت‌های فیشینگ را دریافت خواهید کرد.

lookout mobile security

Lookout Security & Antivirus

یکی از اولین آنتی ویروس‌های اندرویدی که است که در کنار محافظت قوی با رابط کاربری ساده و بدون تبلیغات محبوبیت خود را در بین کاربرانش حفظ کرده است. در نسخه رایگان تنها شاهد ویژگی شناسایی بدافزار و ضد سرقت خواهیم بود و با پرداخت هزینه ویژگی‌های شناسایی وبسایت‌های مخرب، اسکن شبکه Wi-Fi و سرویس محافظت هویت را به دست خواهید آورد. Lookout با دارابودن 100 میلیون مشترک بازخورد مطلوبی در سطح جهان دارد و انتخاب خوبی به شمار می‌رود.

آنتی ویروس مک آفی برای اندروید

McAfee Security: Antivirus

شناسایی بدافزارها در مک‌آفی اگر عالی نباشد حداقل بسیار خوب است. در سال 2021 مک‌آفی بسیاری از ویژگی‌های کلیدی خود همچون: قفل برنامه، حالت میهمان، ضد سرقت، بهبود دهنده سیستم، پاک کننده حافظه را از محصول خود حذف کرد و علت آن را " تنظیم مجدد محصول " عنوان کرد. در نسخه رایگان علاوه بر موتور شناسایی، میزان مصرف ترافیک هر برنامه و اسکن Wi-Fi را دریافت خواهید کرد و با خرید نسخه پریمیوم اسکن آدرس‌های اینترنتی و پشتیبانی فنی برای شما فعال خواهد شد.

NKXFTK9r3ADp52FyPWdCv7

Google play protect

آنتی ویروس گوگل به صورت پیش فرض بروی تمام دستگاه‌های اندرویدی که از Google play استفاده می‌کنند نصب شده است ولی متاسفانه تشخیص بدافزار آن در حد مطلوب نیست و یکی از دلایل عمده نصب آنتی ویروس‌های ثانویه همین موضوع است. ویژگی‌های یافتن دستگاه مسروقه و مرورگر امن از ویژگی های خوب آن می‌باشد. بهترین ویژگی Google Play protect این است که گوگل می‌تواند به صورت از راه دور برنامه‌های خطرناک را غیرفعال کند.

آنتی ویروس اندروید توتال

TOTAL AV

آنتی ویروس توتال برای تلفن‌های اندرویدی قدیمی و کند گزینه خوبی محسوب می‌شود. موتور شناسایی قوی در کنار ابزارهای بهبود سرعت سیستم و پاکسازی فایل‌های اضافی و شناسایی برنامه‌های پر مصرف، توتال را به آنتی ویروس همه کاره‌ای تبدیل می‌کند. همچنین دارای ابزار آنتی-فیشینگ، مرورگر امن، قفل برنامه و مانیتورینگ سرقت داده نیز می‌باشد. در جولای سال 2022، آنتی ویروس TOTAL AV موفق به کسب ربته نخست در رتبه بندی AV-Test شده است که نشان دهنده عملکرد مطلوب و شناسایی عالی بدافزارها می‌باشد.

eset mobile security

ESET Mobile Security

آنتی ویروس ESET عملکرد بسیار خوبی در شناسایی بدافزارهای مختلف دارد و محافظت مستمر آن از هر فایل مخربی جلوگیری می‌کند. ضد سرقت، قفل برنامه، محافظ درگاه پرداخت، اسکن شبکه، آنتی-فیشینگ و فیلتر تماس‌های ورودی از جمله ویژگی‌های کاربردی ESET می‌باشد. محافظت مستمر ESET امکان شناسایی بدافزارهایی که به صورت ناشناس در حال جمع آوری اطلاعات می‌باشند را فراهم می‌آورد و تمامی این قابلیت‌ها با کمترین اثر منفی بر عمر باتری در اختیار شما خواهد بود.

آنتی ویروس موبایل ترندمیکرو

Trend Micro

ترند میکرو توانایی شناسایی پیامک‌های فیشینگ را دارد، شناسایی بدافزار را به خوبی انجام می‌دهد ویژگی ضد سرقت و کنترل والدین بسیار خوبی هم دارد و شما را از سر زدن به وبسایت‌های جعلی منع می‌کند. همچنین دارای ابزاری برای پاکسازی فایل‌های زائد و بهبود سرعت تلفن دارد. ترند میکرو پیش از نصب نرم افزار از گوگل پلی، اقدام به شناسایی آن می‌کند و در صورت وجود هرگونه تهدید آن را به شما اطلاع خواهد داد. با پرداخت هزینه می‌توانید ویژگی مدیریت پسورد و 5 کاربر اضافی را دریافت کنید.

padvish android

Padvish Android

آنتی ویروس پادویش برای اندروید، محافظتی قدرتمند و سریع برای گوشی و تبلت‌ها می‌باشد. دارای آنتی فیشینگ، ضد سرقت، محافظ برنامه، دیوار آتش و پویش گوشی هوشمند می‌باشد. قابلیت شناسایی درگاه‌های جعلی برای کاربران ایرانی بسیار کاربردی می‌باشد. همچنین با آنتی ویروس پادویش می‌توانید دوربین خود را قفل کنید تا به صورت ناخواسته حریم خصوصی شما در فضای مجازی توسط فرزندانتان منتشر نشود.

آنتی ویروس اندروید AVG

AVG AntiVirus & Security

در نسخه رایگان این آنتی ویروس، محافظت در برابر بدافزارها و ردیابی گوشی سرقت شده در دسترسی می‌باشد و به استناد بازخورد کاربران موتور شناسایی قوی آن برای بسیاری از کاربران کارایی لازم را داشته است. در صورت خرید اشتراک، قابلیت‌هایی همچون: قفل گذاری برروی اپلیکیشن‌ها، محافظت از تصاویر گالری، شناسایی وبسایت‌های فیشینگ و گزینه‌های بیشتر در قابلیت ضد سرقت برای شما فعال خواهد شد. AVG همچنین دارای ویژگی بهینه سازی سرعت گوشی و پاکسازی فایل‌های زائد نیز می‌باشد.

نتیجه گیری

اندروید پر استفاده ترین سیستم عامل موبایلی در جهان است و پر از ویژگی‌ها و نرم افزارهای کاربردیست. با استفاده گسترده‌ای که از دستگاه‌های اندرویدی در زندگی روزمره انجام می‌دهیم، آن را به هدف جالب توجهی برای مجرمین سایبری بدل می‌کند. ممکن است هرکدام از ما نرم افزاری مخرب رو گوشی خود نصب کنیم یا پیامکی حاوی لینک مخرب دریافت کنیم و یا حتی بدتر از آن گوشی همراه خود را گم کنیم. برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی یکی از بهترین راه حل‌های ممکن استفاده از آنتی ویروس می‌باشد. که با محافظت چند جانبه در برابر بدافزارها و لینک‌های فیشینگ از داده‌های شما محافظت می‌کنند. همچنین ویژگی ضد-سرقت تعبیه شده در این آنتی ویروس‌ها در محافظت از اطلاعات شخصی و یافتن گوشی کمک بسازی خواهد کرد.