شرکت ارتباط افزار افق با بهره گیری از کارشناسان مجرب آماده ارائه خدمات گوناگون در حوزه تعمیرات سخت افزاری ، نگهداری و پشتیبانی می باشد. فعالیت های اصلی دپارتمان تعمیرات، نگهداری و پشتیبانی این شرکت عبارتند از :
• ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی از سرویس های راه اندازی شده طی قرارداد های متناسب .
• بازدیدهای دوره ای جهت پیشگیری از ایجاد مشکلات .
• عیب یابی و تعمیر تجهیزات سخت افزاری از جمله یو پی اس، پرینتر، لپ تاپ، اسکنر، مانیتور و ... .
ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی از سرویس های راه اندازی شده طی قرارداد های متناسب :
یکی دیگر از فعالیت های شرکت ارتباط افزار افق در زمینه خدمات شبکه های کامپیوتری و فناوری اطلاعات ، خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار و نگهداری از شبکه های کامپیوتری و سرویس های راه اندازی شده می باشد. پشتیبانی شبکه های کامپیوتری در حال حاضر یکی از بزرگترین نیازهای شرکت ها ، مؤسسات و سازمان ها در حوزه انفورماتیک می باشد. چرا که با رشد و نفوذ فناوری اطلاعات در تمامی حوزه های کسب و کار موجب شده است که نیاز مبرم و شدیدی در زمینه نگهداری و پشتیبانی کامپیوتر و شبکه ، تجهیزات شبکه های کامپیوتری و سرویس های مرتبط با آن برای صاحبان کسب و کار احساس گردد. پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و یا به عبارتی نگهداری شبکه ، از کلیدی ترین و مهم ترین فعالیت های بخش این دپارتمان می باشد. این مجموعه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند بهترین خدمات پشتیبانی شبکه ، کامپیوتر ، سخت افزار و نرم افزار را به مشتریان خود ارائه دهد. این خدمات شامل مجموعه ای از خدمات می باشد که در نهایت منجر به پیشگیری از مشکلات و یا رفع و رجوع مشکلات به وجود آمده در زمینه شبکه می گردد.
بازدید های دوره ای جهت پیشگیری از ایجاد مشکلات :
سرویس نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه مجموعه فعالیت ها و روش های منظم و دوره ای است که به منظور بررسی وضعیت موجود، به روز رسانی و حفظ تجهیزات در شرایط مطلوب، انجام می شود . به نحوی که افزایش بهره وری و کاهش فرسایش تجهیزات و در نتیجه کاهش هزینه های سنگین خرید و تعمیرات قطعه برای مجموعه به حداقل برسد.
عیب یابی و تعمیر تجهیزات سخت افزاری از جمله یو پی اس، پرینتر، لپ تاپ، اسکنر، مانیتور و ... .
خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری را می توان به دو بخش کلی دسته بندی کرد :پشتیبانی سخت افزار شبکه و پشتیبانی نرم افزار شبکه
پشتیبانی سخت افزار شبکه : پشتیبانی سخت افزار شبکه شامل نگهداری از کلیه تجهیزات سخت افزاری در حوزه آی تی و شبکه مانند تجهیزات پسیو شبکه ، سرور ها ، رک ، سوئیچ ، روتر ، دوربین های مدار بسته ، سیستم های کامپیوتری و تجهیزات اداری مانند پرینتر ، فکس ، اسکنر و … می باشد.
پشتیبانی نرم افزار شبکه : شامل نگهداری از نرم افزارها ، رفع ایرادات احتمالی آن ها ، پیشگیری از وقوع ایرادات و مشکلات ، نصب نرم افزار های شبکه ، نصب و آپدیت ویندوز سرور ، نگهداری اطلاعات و دیتا های شرکت ، بک آپ گیری و پشتیبان گیری از تمامی اطلاعات و نرم افزارهای موجود ، مستند سازی تمامی اطلاعات مرتبط با شبکه و … می باشد.